Wandelen in tijden van corona

nw_av34_logo_compleet_1.png
Met afstand het beste. Naar buiten toe voor een fijne wandeling? Dan alléén in je eigen buurtje en altijd op ten minste 1,5 meter afstand van andere mensen... Ondanks dit advies wordt er heel wat afgewandeld in parken, bossen, duinen en op de hei. Hoe bewaar je afstand tot wandelaars en andere actievelingen? Met de corona-etiquette ga je zo veilig mogelijk op pad.

Lees meer

Wandelen in de natuur

nw_av34_logo_compleet_1.png
Als je het niet prettig vindt om in de huidige omstandigheden in clubverband in het bos te lopen, kun je dat natuurlijk gewoon op eigen houtje doen. Wij zijn gewend om vaak de natuur op te zoeken. Ook vroeger met onze kinderen liepen we heel stil door de bossen. We zagen veel: wild, bijzondere planten en bomen, paddenstoelen en mossen. Die interessante waarnemingen zijn sinds kort aangevuld met wolvenkeutels. "Keutels" dat klinkt een beetje als kleine poepjes. 

Lees meer

Bewegen is goed voor alles

nw_av34_logo_compleet_1.png
Dus doe het bewust. Bewegen is goed om af te slanken. Goed ook voor hart en bloedvaten. Maar bewegen doet méér voor het lichaam. Zo is het ook goed voor het brein. Beweeg wel bewust, dan leer je je grenzen kennen en vermijd je blessures.

Lees meer

Trainen met Nordic Walking

nw_av34_logo_compleet_1.png
Net zoals bij andere sporten is het belangrijk dat ook bij Nordic Walking elke trainingsles, op gelijk welk niveau, bestaat uit de volgende trainingsopbouw: Warming up – Kerngedeelte – Cooling down. Hier bekijken we de Warming up nader en geven we je enkele suggesties voor betere opwarming. Dit zijn goede oefeningen om thuis te doen voor dat je individueel of met je partner gaat Nordic Walken of wandelen. Doe dit minimaal 2 maal per week om een beetje fit te blijven zodat we als het weer mag in groepsverband weer lekker kunnen trainen.

Lees meer

Warming Up

nw_av34_logo_compleet_1.png
Voor iedereen die zonder begeleiding gaat wandelen/Nordic Walken zijn hier enkele tips voor een goede warming-up om je optimaal voor te bereiden op je wandeling.

Lees meer

Tip wandelschoenen

nw_av34_logo_compleet_1.png

WandelschoenenJe hebt nieuwe wandelschoenen, en kan niet wachten om ermee op pad te gaan. Hoe zorg je ervoor dat je voeten aan de schoenen wennen? Lees de vijf tips om je schoenen in te lopen.

.

Lees meer

Info NW

Doelgroep:
Nordic Walking is een sport voor vrijwel iedereen geschikt is. Jonge mensen,  getrainde sporters maar ook ouderen kunnen deze sport beoefenen.

Met Nordic Walking wordt de conditie verbeterd omdat ca. 90% van de spieren wordt gebruikt.

 Wat heb je nodig:

Makkelijk zittende kleding, goede schoenen en de speciale Nordic Walkingpoles (stokken) zijn voldoende om van start te gaan.

 Niveau:

Nordic Walking kent bij AV’34 verschillende niveaus van snelheid en afstand. De snelle groep, middengroep en opbouwgroep trainen ongeveer een uur met daarin een warming up en cooling down.

         De snelle groepen lopen in een pittig tempo om de fysieke grenzen te verleggen. Daarbij is er in de training aandacht voor o.a. intervaltraining en heuveltraining.

         De middengroepen lopen in het trainingsuur tussen de 4,5 en 6 kilometer. Verbeteren en behouden van conditie staat centraal binnen deze groepen.

         De opbouwgroep heeft extra aandacht voor de juiste techniek en last eventueel extra korte pauzes in. Hier krijgen lopers met een fysieke beperking of na ziekte de mogelijkheid om in groepsverband de conditie weer op te bouwen en eventueel weer door te stromen naar een van de andere groepen.

         De lange afstandgroep geniet graag van een iets langere route met meer kans om bijzondere flora en fauna te zien. Alleen op zaterdag wordt, in het tempo van de middengroepen,  een route van ongeveer 2 uur gelopen.

 Cursussen:

Twee á driemaal per jaar starten wij met een cursus Nordic Walking. Deze cursus duurt ca. 3 maanden. In de eerste 6 lessen worden de basistechnieken aangeleerd. De rest van de lessen wordt gebruikt om de technieken uit te bouwen en het tempo op te voeren. Dit vanuit de bestaande groepen, op de dag voor jouw voorkeur (zie trainingstijden) en de snelheid, passend bij jouw eigen vaardigheden. Na afloop van de 3 maanden kan de keuze gemaakt worden om door te gaan met Nordic Walking binnen AV’34 (zie Lid worden). Tijdens de cursus kunnen de poles (stokken) van de vereniging gebruikt worden.

Wandeltochtengroep:
Een groep enthousiastelingen verzorgt extra wandelmomenten in de regio en er worden wandelingen georganiseerd samen met de hardloopgroepen van AV’34 binnen AV’34 On Tour.

Vragen of geïnteresseerd:
Vragen of geïnteresseerd naar onze volgende cursus? Via het emailadres nordicwalking@av34.nl kunt u contact met ons opnemen.